Günde 3 Bardak Çay Felç Olasılığını Azaltıyor
Günde üç bardak siyah ya da yeşil çay, felç olasılığını önemli ölçüde azaltıyor.
California Üniversitesi’nden bilim adamlarının yaptığı araştırma, çayın, felç ihtimaliyle mücadelede güçlü bir silah olabileceğini ve günde 3 bardak siyah veya yeşil çayın, felç riskini beşte birden fazla, yüzde 21 oranda azalttığını gösterdi.
İngiliz Daily Telegraph gazetesinde yayımlanan araştırmayı yürüten
bilim adamları, siyah ve yeşil çayın, içerdikleri hücre koruyucu
antioksidanlar nedeniyle benzeri faydalı etkilere sahip olduklarını
söyledi.
Çayın bu anlamda vücudu nasıl etkilediği konusunda net bilgiye sahip
olmak için daha fazla araştırma yapılması gerektiği belirtilirken,
David Geffen Tıp Fakültesi’nde görevli Prof.Dr.Lenore Arab, çayın
içindekilerin, damarların hasarını azaltabileceğine inanıldığını ifade
etti.


