Çocukları Bekleyen Tehlike
Şeker ve çikolata çocuğunuzun en sevdiği şeyler olsa da tatları kadar masum değiller...
Britanya'da
yapılan bir araştırma, çocuk yaşta her gün şeker veya çikolata
tüketenlerin büyük bölümünün ileri yaşlarda en az bir kere
tutuklandığını ortaya çıkardı.
Britanyalı uzmanların, 1970
yılında doğan 17 bin çocuk üzerinde yaptığı araştırmaya göre her gün
şeker veya çikolata tüketen çocukların yüzde 69'u, 34 yaşına gelene
kadar şiddet içerikli suçlar nedeniyle tutuklandı.
British
Journal of Psychiatry dergisinde yayımlanan ve Britanya'nın Ekonomik ve
Sosyol Araştırma Konseyi tarafından finanse edilen araştırmaya imza
atan uzmanlar, şeker ve çikolata tüketimiyle şiddet eğilimi arasında
bağlantının doğrulanması için daha fazla çalışma yapılması gerektiğini
söylediler.
Cardiff Üniversitesinden Simon Moore, araştırmanın,
şekerli gıdaların zararları üzerine yapılmadığını belirtti ve
ebeveynlerin ödüllendirmek için çocuklarına şeker vermelerini örnek
göstererek, bu yaklaşımın, çocukların karar mekanizmalarına kötü etki
yapma olasılığı üzerinde durdu.
Moore, araştırma sonuçlarının,
ebeveynlere, çocuklarına şeker ve çikolata vermemelerini tavsiye etmek
için yeterli olmadığını da kaydetti.


